Mercer appoints Isabelle Hernu-Sfeir as CEO of Mercer Switzerland

GERMAN      FRENCH

Zurich, February, 28, 2024 – Mercer, a global consulting and investments leader and a business of Marsh McLennan, today announced the appointment of Isabelle Hernu-Sfeir as CEO, Mercer Switzerland, effective March 1. Ms. Hernu-Sfeir will be based in Zurich and report to Achim Lueder, CEO, Northern, Central, and Eastern Europe, Marsh McLennan, and Tom Geraghty, President, Mercer Europe.

In her role, Ms. Hernu-Sfeir will lead Mercer’s Switzerland-based colleagues in developing solutions that support clients in managing their most pressing challenges across retirement and investment outcomes, the future of work, as well as health and wellbeing. Her leadership will play a pivotal role in shaping the future direction of Mercer Switzerland – which has a presence in both Zurich and Geneva – to support its continued growth and success.

Ms. Hernu-Sfeir has held a number of senior roles within Mercer and across Europe. Having started with the business 21 years ago as a Senior Actuary in the Retirement practice of Mercer France, she worked for six years in Mercer’s investments business in the UK. She was appointed as Europe Leader for the Multinational Client Segment in 2021 where she has partnered with Mercer’s largest global clients to bring best-in-class solutions to complex people and benefits projects.

Commenting on the appointment, Mr. Lueder said: “With Isabelle, we have appointed an esteemed colleague with a successful track record in global employee benefits and investment solutions. In her successful career at Mercer, Isabelle has continuously returned outstanding results for our clients, fostered strong colleague communities, and delivered exceptional business growth. Her appointment will drive the expansion of our client offering in Switzerland, opening up new ways to help them meet their employees’ needs and address critical organizational challenges.”

Ms. Hernu-Sfeir added: “Mercer’s unique expertise in collaboration with Marsh McLennan’s businesses – Marsh, Oliver Wyman, and Guy Carpenter, as well as our Swiss partner Kessler – enables us to be a trusted and strategic advisor to Swiss companies as they navigate risks and seize opportunities in the current fast-changing environment. I am honored to lead Mercer Switzerland and excited to start working alongside a talented team. Together, we will build on our strong foundation and drive innovation to deliver even greater value for our clients, colleagues, and communities.”

About Mercer

Mercer believes in building brighter futures by redefining the world of work, reshaping retirement and investment outcomes, and unlocking real health and well-being. Mercer’s approximately 25,000 employees are based in 43 countries and the firm operates in over 130 countries. Mercer is a business of Marsh McLennan (NYSE: MMC), the world’s leading professional services firm in the areas of risk, strategy and people, with more than 85,000 colleagues and annual revenue of $23 billion. Through its market-leading businessesincluding Marsh, Guy Carpenter and Oliver Wyman, Marsh McLennan helps clients navigate an increasingly dynamic and complex environment. For more information, visit mercer.com. Follow Mercer on LinkedIn and X.

DEUTSCH

Mercer ernennt Isabelle Hernu-Sfeir zum CEO von Mercer Schweiz

Zürich, 28. Februar 2024

Mercer, ein weltweit führendes Beratungs- und Investmentunternehmen und ein Tochterunternehmen von Marsh McLennan, hat heute die Ernennung von Isabelle Hernu-Sfeir zum CEO von Mercer Schweiz per 1. März bekannt gegeben. Isabelle Hernu-Sfeir wird ihren Sitz in Zürich haben und an Achim Lüder,  CEO, Nord-, Mittel- und Osteuropa, Marsh McLennan, und Tom Geraghty, Präsident, Mercer Europe, berichten.

In dieser Funktion wird Isabelle Hernu-Sfeir ihre Kolleg:innen in der Schweiz bei der Entwicklung von Lösungen unterstützen, die ihren Kund:innen bei der Bewältigung ihrer dringlichsten Herausforderungen in den Bereichen Vorsorge- und Investmentlösungen, der Transformation der Arbeitswelt sowie Gesundheit und Wohlergehen helfen. In ihrer Führungsrolle wird sie entscheidend die zukünftige Ausrichtung von Mercer Schweiz - mit Niederlassungen in Zürich und Genf – mitbestimmen, um das weitere Wachstum und den Erfolg des Unternehmens zu fördern.

Isabelle Hernu-Sfeir war in verschiedenen leitenden Positionen für Mercer in Europa tätig. Sie begann ihre Karriere vor 21 Jahren als Senior Actuary in der Retirement Practice von Mercer Frankreich und arbeitete über sechs Jahre im Investmentbereich von Mercer in Grossbritannien. 2021 wurde sie zum Europe Leader für das multinationale Kundensegment ernannt, wo sie mit den grössten globalen Kunden von Mercer zusammenarbeitete, um wegweisende Lösungen für komplexe Personal- und Sozialleistungsprojekte anzubieten.

Achim Lüder kommentierte die Ernennung mit den Worten: "Mit Isabelle haben wir eine geschätzte Kollegin mit einer hervorragenden Erfolgsbilanz im Bereich globaler Employee Benefits und Investmentlösungen ernannt. In ihrer erfolgreichen Karriere bei Mercer hat Isabelle kontinuierlich exzellente Ergebnisse für unsere Kunden erzielt, starke Teams aufgebaut und gefördert sowie ein aussergewöhnliches Unternehmenswachstum erzielt. Ihre Ernennung wird den Ausbau unseres Dienstleistungsangebots in der Schweiz vorantreiben und sie wird neue Wege beschreiten, durch die unsere Kunden die Bedürfnisse ihrer Mitarbeitenden besser erfüllen und entscheidende organisatorische Herausforderungen bewältigen können."

Isabelle Hernu-Sfeir ergänzt: "Die einzigartige Expertise von Mercer in Zusammenarbeit mit den Tochterunternehmen von Marsh McLennan - Marsh, Oliver Wyman und Guy Carpenter sowie unserem Schweizer Partner Kessler - ermöglicht es uns, ein vertrauensvoller und strategischer Berater für unsere hiesigen Kunden zu sein, wenn sie ihre Risiken managen und Chancen im gegenwärtigen, sich schnell wandelnden Umfeld ergreifen. Ich fühle mich geehrt, Mercer Schweiz zu leiten und freue mich darauf,  mit unserem talentierten Team zusammenzuarbeiten. Gemeinsam werden wir auf unserem starken Fundament aufbauen und Innovationen vorantreiben, um einen noch grösseren Wert für unsere Kunden,  Kollegen und die Gesellschaft zu schaffen."

Über Mercer

Mercer setzt sich dafür ein, die Zukunft mutig und intelligent zu gestalten – durch die Transformation der Arbeitswelt, einer Verbesserung von Vorsorge- und Investmentlösungen wie auch den Einsatz für Gesundheit und Wohlergehen. Mit annähernd 25.000 Mitarbeitenden in 43 Ländern ist Mercer in 130 Ländern tätig. Mercer ist ein Tochterunternehmen von Marsh McLennan (NYSE: MMC), dem führenden globalen Anbieter von professionellen Dienstleistungen zu den Themen Risiko, Strategie und HR - mit einem Jahresumsatz von 23 Mrd. USD und mehr als 85.000 Mitarbeitenden. Als Marktführer hilft Marsh McLennan seinen Kund:innen, in einem immer dynamischeren und komplexeren Umfeld erfolgreich zu agieren. Zur Unternehmensgruppe gehören auch Marsh, Guy Carpenter und Oliver Wyman. Für weitere Informationen besuchen Sie uns auf www.mercer.de. Folgen Sie uns auch gerne auf  LinkedIn und X.

FRENCH

Isabelle Hernu-Sfeir est nommée Directrice Générale de Mercer Suisse

Zurich, le 28 février 2024 – Mercer, leader mondial du conseil en ressources humaines et investissement, et filiale de Marsh McLennan, a annoncé aujourd’hui la nomination d’Isabelle Hernu-Sfeir au poste de Directrice Générale de Mercer Suisse, avec une prise de fonction effective au 1er mars. Mme Hernu-Sfeir sera basée à Zurich et reportera à Achim Lueder, CEO Marsh McLennan Europe du Nord, Europe centrale et Europe de l’Est, et Tom Geraghty, Président de Mercer Europe.

Dans le cadre de ses fonctions, Mme Hernu-Sfeir conduira les équipes de Mercer Suisse dans le développement de solutions d’accompagnement des entreprises dans la gestion de leurs enjeux les plus critiques : redéfinir le monde du travail, les perspectives de retraite et d’investissement, et assurer la santé et le bien-être de leurs collaborateurs. Son leadership jouera également un rôle primordial dans l’orientation future de Mercer Suisse - présence à Zurich et à Genève - pour poursuivre sa croissance et son succès.

Mme Hernu-Sfeir a tenu différents postes de direction au sein de Mercer dans toute l’Europe. Elle a commencé sa carrière dans l’entreprise il y a 21 ans en tant qu’actuaire senior au sein du département retraite de Mercer France.  Puis, elle a travaillé pendant six ans dans le conseil en Investissement au sein de Mercer au Royaume-Uni. En 2021, elle a été nommée directrice Europe de l’activité de Conseil International (Multinational Client Segment). Dans ce cadre, elle a collaboré avec les plus prestigieux clients mondiaux de Mercer pour apporter des solutions innovantes à des projets complexes en matière de rémunération et avantages sociaux.

M. Lueder commente cette nomination : « En nommant Isabelle à ce poste, nous avons fait le choix d’une collègue appréciée et à l’expérience fructueuse en matière d’avantages sociaux et de solutions d’investissement à l’échelle mondiale. Au fil de sa formidable carrière chez Mercer, Isabelle n’a cessé de fournir des résultats exceptionnels pour nos clients, de renforcer l’engagement de nos collaborateurs et d’assurer une croissance exceptionnelle de l'entreprise. Sa nomination va dynamiser l’expansion de notre offre client en Suisse, ouvrant de nouvelles perspectives pour les aider à répondre aux besoins essentiels de leurs collaborateurs et aux enjeux stratégiques d’organisation. »

Mme Hernu-Sfeir ajoute : « L’expertise unique de Mercer combiné aux compétences des autres filiales de Marsh McLennan – Marsh, Oliver Wyman et Guy Carpenter, ainsi que notre partenaire suisse Kessler – nous positionne comme un conseiller stratégique de confiance pour les entreprises suisses, pour piloter leurs risques et saisir les opportunités dans un environnement en évolution rapide. Je suis honorée de diriger Mercer Suisse et je me réjouis de travailler avec une équipe aussi talentueuse. Ensemble, nous nous appuierons sur nos solides fondations et développerons l’innovation pour apporter encore plus de valeur à nos clients, nos collègues et aux communautés. »

À propos de Mercer

Mercer croit à la création d’un brillant avenir en repensant le monde du travail, restructurant la retraite et les rendements des investissements, ainsi qu’en favorisant la santé et le bien-être véritables. Mercer compte environ 25 000 employés situés dans 43 pays, et l’entreprise est présente dans plus de 130 pays. Mercer est une filiale de Marsh McLennan (NYSE: MMC), la première société de conseil au monde en matière de risque, stratégie et personnel, comptant plus de 85 000 employés et un chiffre d’affaires annuel de 23 milliards de dollars. Grâce à ses filiales elles aussi leaders sur leur marché, Marsh, Guy Carpenter et Oliver Wyman, Marsh McLennan aide ses clients à évoluer dans un environnement toujours plus dynamique et complexe. Pour plus d’informations, rendez-vous sur mercer.com. Suivez Mercer sur LinkedIn et X.

Related products for purchase
Related Solutions